Publicat în Amintiri din Grecia, Creatie proprie

Pentru cine cântă cicadele ?

terrasse avec vue, vincent - CopieO dimineață de august.

Mă trezesc într-o vilă, cu storurile trase. Ferestrele camerei dau spre răsărit. În orice casă, în orice colț al lumii, mă simt ca acasă, dacă răsăritul intră în dormitor, iar apusul își retrage lumina din salon. Deschid ferestrele. Cearșafurile au devenit brusc orbitoare, iar liniștea spartă de cântecul violent al corului de cicade.

Pentru cine cântă cicadele ? m-am întrebat, pășind desculță pe marmura terasei, deja încinsă de soarele mediteranean. Pentru cine oare ? persistam în gând, clătindu-mi ochii în orizontul lichid și solzos al mării. Privirea încă somnoroasă se agăță de catarga unei corăbii cu pânze, acostată la mal în timp ce dormeam. O boare de vânt terfelea harnic flagul turcesc spânzurat de vârf, ca pe o limbă de dragon de hârtie.

Cineva culesese câteva crenguțe de iasomie și le depuse grijuliu pe măsuța la care îmi beau cafeaua de dimineață. Am luat loc pe scaun și mi-am întins picioarele pe bordura terasei. Încep să ascult miile de sunete ale solitudinii : valurile, insectele, vântul, tresărirea ierbii uscate, freamătul cenușiu al frunzelor de măslin, vibrațiile aerului încălzit etc. Ceva straniu foșni în peisajul de jos. O capră, priponită sub un smochin cu fructe coapte, prinse a-și scărpina pulpa înfierbântată.

Smochinele… ce fruct fantastic. Omul e capabil să se hrănească o vară întreagă doar cu apă și smochine. Au confirmat, nu o singură dată, unii călugări de pe muntele Athos.

O orgie de parfumuri stăruie în aer. Niciodată nu e doar unul singur. Am dus crenguțele de iasomie la nări. Parfumul lor e dominant în dimineața asta, dar în curenții matinali mai plutesc câteva note de cimbru, de busuioc regal, de smochin, de crini, de crăițe… Toată simfonia asta aromată îmi aduce aminte că mă aflu pe insula mirodeniilor. 

Am părăsit terasa, intrând în penumbra camerei. M-am întins pe cearșafurile orbitoare, împletidu-mi brațele sub ceafă. Privirea mi se agăță de un tablou. Îl zarisem în treacăt, de câteva ori, dar abia acum îl aveam desfășurat în fața mea, în toată splendoarea. Părea că abia aștepta să mă vadă întinsă în pat și relaxată, ca, în sfârșit, să-și arate farmecele, ca o femeie nerăbdătoare în fața bărbatului dorit. Cu cât zăboveam mai mult pe el, cu atât înțelegeam mai lesne că am în față deznodământul viitorului roman. Ăsta era capitolul final : o terasă de piatră, decorată cu mușcate, gladiole, buganvilea etc. delectând ochiul și sufletul cu o priveliște sublimă de-asupra mării. 

Calea până la deznodământ a durat o toamnă, o iarnă și o primăvară. Mi-au trebuit luni de reflecții, documentare, lectură și notițe ca să ajung la ultimile capitole, la o poveste aproape închegată. Calea spre albastrul tămăduitor poate dura uneori o viață. 

La un an distanță, tabloul e același, eu…  alta. Vara trecută mă trezisem o femeie, azi alta.

Tablourile rămân aceleași, oamenii se schimbă. 

Un om care scrie, crește. E o apă curgătoare, care încetul cu încetul ajunge să-și poată stăpâni fluxul, să ocolească unele pietre, să nu facă prea mult zgomot la cădere, să accepte lin trecerea definitivă în infinitul mării.

Azi știu pentru cine cântă cicadele. 

Iar la vară o să mă trezesc în altă cameră.

O să-mi pun o altă întrebare.

Pentru că orice întrebare poate duce într-o poveste.

 

Autor:

destinul unui blog

3 gânduri despre „Pentru cine cântă cicadele ?

      1. C-o fi a lui Pan, o fi, dar faptul că unii descoperă ei-nsiși asemenea vorbe la un moment dat în timpul formării lor (fără să știe de Peter Pan) denotă faptul că nu este neapărat să citești extraordinar de mult (precizez: extraordinar).
        Am dat peste oameni simpli din moțime (creierii munților Apuseni) având clase doar cât trenul (2 clase) care „aveau în program” vorbe celebre spuse pe limba lor dar ce se regăsesc la mai-marii lumii.

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

