Publicat în Amintiri din Grecia

Un, doi, trei… zece ani

DSC_005216 august, 2014, Grecia.

-Hai să ne închipuim că suntem îmbrăcați și dansam Συρτός, îmi propune soțul într-o seară.

Soarele își lepăda purpura amurgului în mare. Briza maritimă umfla perdeaua de la fereastră ca pe o pânză de catarg. Era insuportabil de cald. Noi, aproape dezbrăcați și desculți.

Cu o mișcare fermă, soțul trase masa lângă un perete, făcând loc pentru dans, chiar în mijlocul bucătăriei.

-E un dans grecesc vechi. Mai întâi îndoi ușor genunchii, apoi o iai spre dreapta, un, doi, trei. Spre stânga după mine… un, doi, trei.

Mârnâia o melodie ritmică sub nas, știa că-mi place. Și melodia, și mișcările dansului. Filmasem dansul la o nuntă grecească, de pe acoperișul unui hotel. Când sfârși, i-am poruncit: cum ajungem acasă, să mă înveți!

-Închipuieți că suntem într-un sat grecesc, acum o sută de ani, continuă soțul, unde obiceiuri străvechi sunt respectate. Lumea privește atent toate cuplurile ce dansează, dar mai ales cele tinere. Părinții mei, să vadă pe cine invit la dans. Ai tăi, pe cine accepți. Un, doi, trei … Când eu îți întind băsmăluța, tu o apuci. Dar, ferească sfântul să mă atingi. N-avem voie !

-De ce ? îl urmez cu pași mărunți.

-Pentru că ne privește taică-tău, cu pușcă la brâu. E cu ochii în patru la felul cum te ating în timpul dansului. Un, doi, trei… Când fac un gest spre dreapta, cu mâna, mă urmezi și te învârtești, apoi eu duc mâna pe lângă spate…

-Și mă apuci de stan !

-În niciun caz. Doar imit că te sprijin, dar nu te ating !

-De ce ? jocul de-a băsmăluța inocentă începe să mă irite.

-Pentru că dacă te ating, Lilia, trebuie să mă însor cu tine !!!

Pe neașteptate, auzim pași dinspre camera vecină. Apare fiica în prag. Cu tableta subsuoară, ciufulită și cu ochii căscați cât bliduștele:

-Mama, tata, ne măsoară pe rând. Nu mai înțeleg nimic! Voi ce, încă nu v-ați căsătorit ?

***

Pe 11.01, la 11 :11, împlinim 10 ani.

Sper ca dansul nostru să nu sfârșească nici când nu vom mai putea să auzim melodia.

***

Chios, Grecia, 2014

DSC_0116

Autor:

destinul unui blog

25 de gânduri despre „Un, doi, trei… zece ani

  1. Ah, ce frumos, topită nu ştiu cum şi de ce. De fapt, ştiu. Nu e de vină doar dansul Συρτός, pentru că, dacă te atinge o face conştient, conştient de focul care-i arde sufletul şi corpul… Dans frumos în toate felurile şi nesfârşit, vă doresc, Lilia.

    Apreciază

  2. mereu ma gandesc ca viata in cuplu e un dans continuu, ne sprijinim unul de celalalt si ne armonizam. cand unul din noi pica, celalalt il ridica si apoi invers ca viata stie sa fie si corecta 🙂
    Ce frumos sa impartasesti cu noi bucuriile astea simple. Multi ani fericiti impreuna !

    Apreciază

Lasă un răspuns

