Publicat în Recomandare de carte

Oamenii flamanzi de dragoste sunt mereu previzibili

nochi-v-rodante

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uneori, privind un film, incerc sa ghicesc in primele 10 minute de cine e scris scenariul (femeie sau barbat), cine e autorul cartii dupa care s-a filmat povestea (femeie sau barbat), cine e regizorul (femeie sau barbat) ? E un joc. In general, ghicesc. La filmul « Nights in Rodanthe » am gresit pe toata linia. Numai barbati au contribuit si eu eram sa jur ca a fost conceput la o soarea intre domnite sentimentale.

Nu stiu cum altii, dar eu simt o mutatie importanta in literatura contemporana. Din ce in ce mai multi autori barbati scriu suav, sentimental si melodramatic. Si pentru ca cartile de genul asta sunt cumparate de milioane de femei, normal ca se fac si filme. Strategie comerciala. Nu numai femeile fac bani pe femei, dar si barbatii au devenit smecheri.

Bine, orice as spune, filmul e bunisor. Cartea n-am citit-o. Autorul e Nicholas Sparks cel care a scris « The Notebook » si dupa care s-a scos un film cu succes mare. Datorita, iarasi, femeilor.

Am citit synopsis-ul si am zis ca merita vazut pentru doua mari argumente care, cel putin, pe mine ma conving : imi plac filmele cu personaje putine, ideal, doua persoane care evolueaza in mare intimitate. Imi plac filmele in care natura joaca un rol important. E ca un personaj mut, dar esential, fara de care personajele ar ramane statice si primitive. Natura scoate emotia pura din om : bucurie, tristete, tandrete, violenta.

Sarea si piperul fimului incepe sa se simta numai dupa min 40, cand personajul  feminin, pana aici timid, resemnat, rabdator, incepe, in sfarsit (!) sa se trezeasca si sa-si arate coltii. Cand o femeie banala, ca multe alte mii de femei fricoase, incepe sa deschida sigurica (desi neindemantic) usa de la colivia pe care si-a construtit-o,  cand incepe sa-si arate caracterul, devine un personaj interesant si extrem de seducator. Nu numai in film, dar si in viata.

Vine criza, punctul culminant, personajele se schimba, dureros, fulgerator, odata cu furtuna. Uneori e nevoie de un om strain si enervat ca sa-ti spuna ce vede si cum te vede, fara menajamente. In asta e frumusetea unui conflict.

Multe momente sunt previzibile. Oamenii framanzi de dragoste sunt mereu previzibili. Dar … nu intotdeauna pana la capat.

« Eu credeam ca macar un lucru pot face bine in viata, sa fiu o mama buna. Nu mai pot face ce vreau si cand vreau ».  Filmul pune accent mare pe statutul de parinte, pe relatia parinti-copii. Cand ai copii, nu mai ai timp si chef de joaca de-a Romeo si Julieta. Pana vine intr-o zi furtuna peste tine si iti strica toata « ordinea mondiala » din universul tau fragil.

P.S. Richard Gere e prea batran pentru rol. Femeia asta merita un barbat mai tanar. Cu reactii mai spontane si mai determinate. Dar, ma rog, barbatii au facut filmul. Dieu merci ca macar petale de trandafir pe pat n-au bagat in cadru.

Glumesc, dar filmul merita vazut. Recomandat cu niste basmalute parfumate la indemana.

nightsinRodanht

 

Autor:

destinul unui blog

10 gânduri despre „Oamenii flamanzi de dragoste sunt mereu previzibili

  1. Mersi de recomandare,mai da ,daca mai ai,… azi chiar am stat in pat si am privit filmul cu placere si cu o cana mare de ceai cu lamiie dupa ce am dus copii la scoala 🙂

    Apreciază

    1. Ma bucur, Aliona 🙂 Tocmai am postat o recomandare de film pe facebook, dar e despre razboi 🙂 e cam, cum sa zic, de privit dupa dispozitie.

      Apreciază

      1. Vizionare placuta, sper sa nu te socheze tare 😉 razboiul, in general, e o priveliste jalnica 😦

        Apreciază

  2. Of da mie asa de tare imi place Richard Gere, mi se pare atit de atragator indiferent de virsta, ei da mie imi place de el inca de pe timpurile filmului „Pretty Woman” 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

