Publicat în Despre mine, Recomandare de carte

Despre o frumuseţe care ar fi putut salva lumea

Coincidenţa sau experienţa de viaţă, încă nu m-am dezmetecit, însă am ajuns să pot identifica o femeie din zodia mea după 15 sec de conversaţie sau o frază scrisă. Ca să nu mă credeţi obsedată de zodii, vă spun îndată că nu umblu express cu recrutarea oamenilor din zodia mea. E vorba doar de nişte constatări curioase, pentru că-mi place să observ oamenii. Aşa cum altora le place să bea vin sau să ronţăie răsărită. Atât.

Performanţele mele ating apogeul când e vorba de scriitoare. 4 din 5 cazuri le ghicesc după felul de a construi fraza şi a reda ideea. Dar şi femei din alte domenii care ţin de creaţie şi imaginaţie. Recent, ascultând-o pe Zemfira într-un video interviu, după câteva secunde turtesc butonul pauză şi îmi spun: măi, să plescnesc dacă cântăreaţa asta nu-i din aceeaşi constelaţie ca mine. Ce m-a făcut să cotrobăiesc prin google? Doar câteva cuvinte „Nu înţeleg oamenii care îmi spun: Relaxează-te, Zemfira, nu atrage atenția. Cum să nu atragi atenția ? Asta înseamnă să fiu nepăsătoare…” Mai târziu, în contextul altei întrebări rosteşte apăsat sloganul zodiei noastre: „Eu nu cer nimic de la nimeni. De fapt, cer. Să mă lase în pace!”

Cuvintele astea de aur „să mă lasaţi în pace” (varianta diplomatică la ia mai du-te-n mă-ta) le puteţi auzi numai de la o fecioară veritabiă (celebră sau mai puţin). Un îndemn rostit la tipul şi locul potrivit. DAR, MAI ALES, PERSOANEI POTRIVITE (întâmplător am apăsat pe Caps Lock şi am lăsat aşa că dă frumos la ochi).

Dacă alte femei din alte zodii îşi scot ușor chiloţii prin mânecă (şi e treaba lor, eu doar constat), numai ca să atragă obiectivul spre ele, o fecioara vă lasă s-o fotografiaţi doar dacă privirea ei în obiectiv face parte strict din meserie. Şi maximum ce o să vedeţi mai jos de gât – decolteul discret. Foarte rar însă deschis. Hai, în adolescenţă se mai poate destrăbăla, furtunile hormonale obligă, dar cu cât înaintează în vârstă, cu atât mai elegant îşi închide decoteul. Treptat, domol, ferm. Pe toţi bumbuşorii până sub bărbie. Şi cu toate asta, minune zău, rar o să întâlniţi o fecioară călugărită sau să se jeluie de prea puţină atenţie din partea sexului (nestabil de) dur. Din contra, o să auzit gumiţe autoironice tipic feciorelnice. Ca s-o citez pe Zemfira „Am făcut ce-am putut. Chiar şi rochie am purtat.” În loc de pantaloni.

Viaţa lângă o fecioară care scrie, compune versuri, cântă, joacă în teatru sau film, nu e o excursie într-un parc cu fluturași. Asta poate să v-o constate orice soţ. Citeam undeva confesiunile scriitoarei ruse Dina Rubina (fecioară evident după zodie) care auzise de foarte tânără „încurajări” din partea scriitorilor bărbaţi „Dina, tu eşti o femeie prea frumoasă ca să devii scriitoare”. Când Dina puse la cale cea de-a doua căsătorie, mamă sa l-a luat pe ginerică la o parte şi i-a spus curat în ochi:

– Măi, băiete, tu ai idee cu cine te însori?

– Cum să nu, doamnă. O iubesc de mor.

– Bun, bre, da tu ştii că fata mea poate să nu vorbească zile întregi? Sau citeşte, sau scrie sau se plimbă. Ca să nu mai zic de caracaterul ei parşiv uneori…

-Cu atât mai bine, doamnă. Că eu sunt pictor de meserie şi tot nu prea vorbesc. O să stăm ambii ca muţii zile întregi… dar împreună.

Trăiesc şi azi. Împreună de peste 35 de ani. Muţi și îndrăgostiţi.

Păcat că soţul meu nu e pictor, ar fi tolerat probabil mai uşor zilele mele de autocarantină. Nu ştiu cât o să-l mai ţină răbdarea. Liniştea e unul din componentele de bază a elementului meu ce-mi asigură echilibrul. Eu pot uşor să părăsesc o cafenea dacă alături vine şi se aşează o mioară creaţă a cărei leoarbă nu-i mai tace. Soţul meu ştie deja ce înseamnă o privire de-a mea: „Sau o gâtui, sau plecăm”. Detest oamenii care poluează spaţiile publice cu zgomot peste limita decibelilor respectuoşi. Fecioarele o să mă înteleagă poate cel mai bine.

Dar să revenum la celebra frază a celebrei fecioare Greta Garbo „Leave me alone!”care era interpretată greşit ca lăsa-ţi-mă singură ceea nu e acelaşi lucru cu lasaţi-mă în pace. Chestiune de nuanţă care explică multe lucruri din biografia acestei femei enigmatice. Multe vedete de azi, vedete trei la leu, încearcă s-o copie. Jalnic şi slaaab. Nu poţi copia un caracter de calibrul Gretei Garbo.

Când mii de pseudovedete, care îşi încep cariera cu curul gol în sclipici cocoţat prin baruri şi tot felul de top-uri de reviste sexy, reuşesc în sfârşit (!) să se mărite cu vreun politician sau biznisman (ceea ce e cam acelaşi lucru) şi încep să scâncească „leave me alone”, adică nu vă mai băgaţi în viaţa mea personală, ah oh, ce lume invidioasă, rea, „hai să fim mai buni în anul iepei”… îţi dai seama ce VALOARE aveau cândva adevăratele vedete. Greta Garbo a fost un diamant pe care până azi în lumea asta în care unde nu scuipi dai de o vedetuţă-uţă, continuă să fie copiată, imitată, simulată mii de femei superficiale.

La 36 de ani, când toată lumea era la picioarele sale, inclusiv Führerul celui de-al Treilea Reich (eu nu ştiu daca vă daţi seama de măsura acestor cuvinte; credeţi că Hitler nu-şi putea permite cel mai dihai cur gol din toată împărăţia sa sau peste hotarele ei?) Greta Garbo pune punct carierei sale. Şi când o fecioară pune un punct, nicio putere n-o s-o transforme în alt semn, decât cel pe care îl vrea ea.

Greta Garbo nu a dat niciun autograf în viaţa ei „Eu îmi pun semnătura doar la bancă”. Nu a dat interviuri în ziare sau tv, evita aglomeraţiile şi constelaţiile de star-uri Hollywood-iene. În ciuda averii de milioane, se deplasa pe jos, mânca şi se îmbraca modest.

Fecioarele nu prea se omoară cu regretele, însă Greta Garbo a avut totuşi un superb regret în viaţa ei. Într-o seară de confidenţe i-a spus pe ton meditativ unei prietene: „Totuşi trebuia să accept măcar una din invitaţiile insistente ale lui Hitler. Nimeni nu era să mă caute la intrare, de asta sunt sigură. Îmi rămânea doar să scot revolverul din gentuţă şi să-l împuşc”.

Ar fi putut salva milioane cu frumuseţea ei specială. I-a reuşit să salveze doar câteva sute de mii de evrei de la moarte, colaborând cu serviciile secrete britanice. Dar despre asta ea n-o să sufle niciodată nimănui un cuvânt.

Rece, prudentă, enigmatică şi tăcută.

Ca o fecioară.

DSC_0145

3

1

2

4

5

6

7

8

Autor:

destinul unui blog

20 de gânduri despre „Despre o frumuseţe care ar fi putut salva lumea

  1. iaca straniu nu știu cum…eu sunt balanță dar m-am regăsit. pot să fac plimbări interminabile prin orașe singură.. și mi se pare ceva normal…sau să stau singură la o cafea uneori, sunt zile în care vorbesc mult….iar în altele n-auzi un sunet de la mine, oamenii dragi se mai supără uneori, dar cei care mă cunosc mă lasă în pace în liniștea mea…. mătincă în suflet sunt și eu fecioară….

    Apreciază

      1. nu nu balanțele îs aer și cum s-ar spune le treb „aer” că altfel se sufocă si o apuca haisa, daca ma intelegi ce vreau sa zic…straniu da daca stau si ma gandesc oamenii cei mai apropiati ai mei au fost intotdeauna fecioare 🙂

        Apreciază

      1. E fain întradevăr dar nu eram hotărât. :))) Bej, maron sau verde, așa c-am scris culorile pe trei bilețele, le-am aruncat în sus apoi am ales una din ele în care era verdele.
        Ehee, așa ochi: da! Mna păi cân mai mergi la petreceri îți pui lentile d econtact de culoarea asta! :))

        Apreciază

  2. Mai mare pacatul ca nu a invitat-o tatucul Stalin, pentru ca diva sa poata face ceva realmente bun pentru omenire, mai ales pentru noi Romanii! Oricum, e sigur ca nu ar fi facut-o, prea sunt spalate la creier bietele vedete hollywoodiene, oricat de frumoase ar fi ele.

    Toata lumea site ca Hitler a fost doar un peste mic, in comparatie cu mosntrul care a adus lumii Holomodorul (cautati termenul Holomodor pentru edificare).

    Apreciază

Lasă un răspuns

