Publicat în Copilărie sovietică

Zărzărel, zărzărea…

Eu aveam vreo 8 ani şi aşteptam cu neastâmpăr să merg la ei în ospeţie. Ea tocmai născuse şi alăpta. O mamă rumenă, caldă, pufoasă, cu sânii plini de lapte şi un prunc pofticios. Bărbaţii au tăiat porcul, femeile porăiau prin bucătărie, dar noi, copiii, alergam prin grădină cu bucăţele moi de cioric în mână.

Se-nsera. Masa era pusă. Mirosea a friptură, a pâine caldă, a răcitură, a biscuiţi cu vanilie, a tort Napoleon. Mirosea a gospodărie îmbelşugată, a casă plină de copii voioşi şi gălăgioşi, a părinţi obosiţi, dar împliniţi.

Seara târziu, noi, copiii, eram culcaţi în camera cea mai încălzită, cu o uşă cu perdică la fereastră, prin care curgea o lumină galbenă şi voci vesele ale părinţilor. Eu am adormit ultima. Mie îmi plăcea să ascult cum ei cântă voios pe câteva voci:

„…Pe sub deal, pe sub pădure, eeeh,
Se duc fetele la mure… Eeeh!
Zărzărel, zărzărea,
Zărzărică, zărzărea,
Pe la poarta mîndrei mele
Gheorghiţă trecea. „

Adormeam încet, dulce şi liniştit. Aşa cum adorm copiii fericiţi. Alături trosneau lemnele pe foc, era cald ca într-un cuib cu pene şi mirosea a lapte de prunc.

Au trecut ani.

Mulţi.

Focul din vatră s-a stins. Copilul a fost înţărcat, părinţii au divorţat.

Ea a devenit o femeie independentă.

A făcut şi face carieră. Are o voce fermă, dură. Lucrează cu bărbaţii.

E o femeie de succes. Modelul cela de femeie la care salivează ale sute de femei cu limba scoasă afară.

E singură şi n-are de gând să se recăsătorească.

Acasă vine doar să doarmă şi să-şi spele dinţii.

Ea ştie bine ce vrea de la viaţă şi e stăpână pe ea.

Fraza ei favorită: „Eu nu-s datoare nimănui cu nimic”.

***

Eu nu ştiu dacă ea o să aibă vreodată timp ca să ne întâlnim şi eu să aduc vorbă despre lucruri care mi-au marcat frumos amintirile din copilărie.

Lucrurile astea nu se scriu prin e-mail, nu se declară pe facebook, nu se rostesc la telefon în 5 min între două şedinţe importante.

Lucrurile astea se discută pe înserate, sub un bec cu lumină palidă, după un cântec pe două voci:

„Zărzărel, zărzărea … „

Autor:

destinul unui blog

8 gânduri despre „Zărzărel, zărzărea…

  1. stie cineva vre-un cuplu, ajuns dupa nunta de argint, s-o tina tot cu zarzarica..!? mi-ar placea sa imbatrinesc tinindu-ne de mina cu cel cu care m-am cununat acum … ani. de cintat nu prea ne tinem, nici de dansat. poate doar sa oftam in unison :). Istoria e atit de des intilnita, pe cit si de trista. pacat…

    Apreciază

  2. Parerea mea e ca, ceea ce ni se intampla intr-o anumita perioada, este important exact pentru acea perioada, ca ulterior sa ramana doar amintiri. Poate pentru tanara si rumena mama de atunci, „zarzarelul” era cel mai potrivit, nu insa si pentru ce a urmat. nu stiu ce impact are chestia cu „psihologia moderna”, dar imi este cunoscut „Eu nu-s datoare nimănui cu nimic”.

    Apreciază

    1. pai eu povestesc din perspectiva unui copil mic; s-apoi crescut 🙂 ce a avut loc in culise eu n-am cum sa stiu. eu descriu doar rezultatul. niciun copil nu stie cu adevarat care e relatia dintre adulti, el creste in ambianta creata de adulti. si se construieste pe ea.

      Apreciază

  3. Daca voiai intr-adevar sa scrii ceva frumos despre vedeta, o faceai altfel. Cert este faptul ca Steaua are nume si se bucura de atentia publicului. Talentul se apreciaza inmiit atunci cand il vezi, il simti si te atinge din tot sufletul. P.S. Ai fi putut sa voalezi unele detalii. Cred ca stii de ce.

    Apreciază

  4. Stii foarte bine ca fata de care razi, ori ca-si spala dintii, ori ca nu, n-a fost amanta haiducului. Problema noastra a moldovenilor e ca daca vedem ca cineva il voteaza pe altcineva (e vorba de vedete), atunci incercam sa gasim care e spilul… Imi pare rau si n-am chef sa-ti demonstrez ceva. Nu mi-i ciuda pe tine, deloc. P.S. Dintii au diferite nuante si culori,- asta mi-au spus mai multi medici. Asta ti-o spun si eu. Incearca sa vorbesti de bine despre oameni. Voi face si eu la fel.

    Apreciază

    1. Hai sa terminam cu aberatiile acum 🙂 tu scrii lucruri care n-au nicio legatura cu textul. Descarca-te in alta parte, te rog, si nu ma face sa-mi pierd timpul. Cele bune!

      Apreciază

Lasă un răspuns

