Publicat în Autopsia cuplului

De ce aleasa n-am fost eu…

« M-am întrebat mereu,

De ce aleasa n-am fost eu.”

(Mădălina Manole)

Dragostea – cea mai gravă formă de discriminare.

Suntem oameni cu aceleași drepturi. Dar nu în fața dragostei.

Nu poți iubi pe cineva cu de-a sila, precum nu poți cerși de la cineva iubire.

Ea este. Dar nu pentru tine. Poate pentru cineva cu ochi ca mura. Poate ca cerul.

E ilegal să pretinzi, să ceri unui om iubire. Sau să-l hărțuiești cu iubirea ta.

Obijduitor? Teribil. Ia … nişte banalități dureroase.

Din neputință și indignare găsim o sumedenie de argumente contrafăcute. Le așternem în versuri sfâșietoare și le îngânăm în momente de criză:

„Tu n-ai avut curaj…”

„Nimeni n-o să te iubească mai mult ca mine…”

„Iubirea mea ajunge pentru noi…”

„Dacă mi-ai lăsa o șansă…”

***

Iubirea într-un singur sens umilește doi oameni. Unul TARE vrea și suferă. Altul TARE nu poate și se simte vinovat.

***

27

Autor:

destinul unui blog

11 gânduri despre „De ce aleasa n-am fost eu…

  1. Cand iubirea umileste 2 oameni inseamna ca nu e iubire, e vb mai mult de sentimente, pseudo-iubire sau ambii sunt imaturi sau doar unul e matur. Problema e complexa. Erich Fromm are o carte foarte buna ” Arta de a iubi”. Cred ca fiecare ar tre s-o citeasca inainte de a se aventura in „iubit”.

    Apreciază

    1. De acord 🙂 nu fiecare stie sa iubeasca, dar omul cauta sa fie in rand cu lumea si ţese-ţese pseudo-iubiri. Merci de recomandare. Imi pare cunoscut titlul.

      Apreciază

    2. Si iubirea nu e legata de sentimente , e insasi un sentiment :)).Si nu trebuie sa fi imatur ca sa nu iubesti pe cineva care te iubeste sau viceversa.
      Iubirea are multe masti , ma indoiesc ca un autor de psihologie l-e cules pe toate.

      Apreciază

    1. Cate poezii, cantece, romane picturi s-au nascut din aceste sentimente.

      De acord, dar… partea rea din partea asta buna e ca toata aceasta creatie incurajeaza noi si noi pseudo-iubiri 🙂

      Apreciază

  2. Fiecare avem dreptul la alegere: alegem pe cine sa iubim, alegem daca sa suferim ori nu pentru ca nu am fost alesi, face parte din viata. Oricum, „Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end. „, daca nu ma gresesc John Lennon a spus asta si eu sper ca-i asa 😉

    Apreciază

  3. Eu o sa parafrazez aici un dicton despre bani care spune că banii n-aduc fericirea, dar toți vor să incerce sau să simtă acest lucru….asa e și cu iubirea neîmpărtășită, toți incerarcă cu gîndul că vor reuși în dragoste

    Apreciază

Lasă un răspuns

