Publicat în Autopsia cuplului, Limba soacrei

Eu şi încă câteva mii de oi ca mine! (arhivă)

oiAm mai scris, dar azi e cazul să mai repet, ca de 8 martie. Deseori revin la vorbele filozofului Otto Weininger care zicea că „cel mai mare, mai năstruşnic duşman al emancipării femeilor sunt înseşi femeile”.

M-am bucurat să văd pe facebook un anunţ pentru flashmob-ul “Nu bate femeia, bate covorul”, dar m-am întristat repede amintindu-mi câte mii de femei încă mai aplaudă în picioare cântece despre beţie şi violenţă la concertele cu muzică populară organizate de 8 martie.

Textul de mai jos l-am scris acum 4 ani. Eram acasă, furioasă şi… neputincioasă.

***

Mesaj de felicitare pentru compatrioatele mele (care aşteaptă măcar azi să fie băgate în seamă, nu?).

Măi, cum să vă spun? Am răcit, n-am glas, de asta scriu. Din patrie. Şi fără flori. Că-s umilitor de scumpe.

De câteva zile stau cu ochii pe femeile din RM, făcute din acelaşi aluat ca mine şi botezate sub aceleaşi icoane. Culmea observaţiilor mele a ajuns la 3.03.09 şi n-a reuşit să scadă din intensitate până azi (8 martie – Ziua internaţională de cerşit flori şi atenţie) şi încă mă stropesc cu apă rece.

Ce a fost pe 3 martie? Nimic deosebit pentru o cetăţeancă cu paşaport albastru, de fapt. Când eşti pe loc te deprinzi cu toate mizeriile. Când vii de pe urlaţi, multe lucruri îţi sar în ochi. Te şochează rău. Aşadar, simplu, m-am simtit o oaie creaţă printre mii de oi împodobite pentru un concert la Palatul Naţional. Evident c-am fost dusă cu de-a sila acolo. În scopuri educative – altoirea respectului şi mândriei faţă de neam şi ţară (eu cam repetentă la materia dată). Concert tradiţional cu ţambal. Frunzulita patrunjel şi tot aşa…

…După două ore de tortură (numai ce sacrificii nu faci pentru părinţi), iată că iese pe scena o madonă în bondiţă brodată cu bujori şi începe a glăsui VESEL în microfoanele aprinse.

Mă scuzaţi, nu pot reproduce rima exactă :

Foaie verde… la-la-la,

bărbăţelul meu frumos,

e cel mai băutor din colhoz,

mi-o promis că nu mai bea,

dar cum se apropie seara

beat criţă ajunge acasă

şi bate cu pumnu-n masă,

am primit şi doi pumni în cap

de la bărbatul meu beat,

şi sa-la-la şi iar aşa.

Iuhaha, ha-ha-ha-ha !

Femeia în bondiţă chiuia de se hurducau boxele. Cineva mai chiuia în sală. Ea se legăna lin din şale, ţinându-se de gulerul bondiţei (brodată cred că de mă-sa, care a învăţat-o cântecelul).

A început să mi se zbată un ochi. Semn că mi se tulbură apele şi nu se ştie ce poate ieşi din chestia asta.

Oaia a terminat de chiuit şi a fost aplaudată furtunos de câteva mii (hai sa le numărăm şi pe cele din faţa TV-ui că era transmis în direct concertul) oi, evident petrecută de pe scenă cu codri de flori. Cum să rămâi insensibil la aşa mesaj preţios transmis din mamă în fiică ? Asta e soarta femeii. Rabdă, dragul mamei. Ia uite, chiar şi artistele mai primesc zdupaci în cap. Şi nu fac tragedie, chiuie vesel, săracele.

Mă mâncau palmele să gatui vocea de privighetoare stupidă care cântă prostii. Mă mâncau picioarele, ca să-i aplic un şut în fund s-o văz sărită de pe scenă. Mă mânca limba ca să ies pe scenă şi să-i spun la microfon: du-te faaaaaw in ma-ta, proasta ce esti! De asta m-am simţit o oaie. Că n-am spus nimic. (Numai ce sacrificii nu faci pentru părinţi).

Dar mi-am spus că scriu pe blog. Neapărat. De ziua fem(oilor).

Dragele mele, primiţi cele mai sincere … gânduri cu ocazia zilei de azi!

***

Apropo, aţi ascultat vreodată cuvintele celei mai vestite piese populare „Ia-ţi, mireasă, ziua bună”? sau cântecul lui Edith Piaf a României, Maria Tănase „Butâlcuţa me”? Dacă o să căutaţi să vă familiarizaţi uşurel, dar atent cu folclorul neamului nostru, vă asigur că o să aveţi de ce să fiţi şocaţi.

Autor:

destinul unui blog

5 gânduri despre „Eu şi încă câteva mii de oi ca mine! (arhivă)

  1. cum sa raspund mai voalat femeilor care imi trimit azi diferite feluri de felicitari (stand) ca de fapt daca nu m-ar lua in seama nu m-as supara deloc…

    Ieri am fost intrebata ‘da cum tu lucrezi de 8 martie’ si zic da sa vad cine mai sta acasa.
    Poftim lista: „În data de 8 martie, Ziua Internațională a Femeii, este sărbătorită (în unele țări fiind declarată prin lege zi liberă) în următoarele state: Albania, Algeria, Angola, Armenia, Azerbaidjan, Bangladesh, Belarus, Bosnia și Herțegovina, Brazilia, Bulgaria, Burkina Faso, Cambodgia, Camerun, Chile, Columbia, Croația, Cuba, Cipru, Danemarca, Eritreea, Finlanda, Georgia, Grecia, Guineea-Bissau, Islanda, India, 🇮🇹, Israel, Laos, Letonia, Kazahstan, Kosovo, Kirghizstan, Macedonia, Madagascar, Malta, Mexic, Republica Moldova, Mongolia, Muntenegru, Nepal, Palestina, Polonia, Portugalia, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Suedia, Siria, Tadjikistan, Turcia, Turkmenistan, Ucraina, Ungaria, Uzbekistan, Vietnam, Zambia. În China femeile au după-amiaza liberă de 8 martie.”

    Majoritatea sunt tari unde femeile nu prea sunt auzite in schimb poftim, stai o zi acasa, te-ai odihnit (sau mai degraba ai gaiti masa pentru fini, nanasi), ai primit cadouri (si tu a trebuit sa cumperi finilor, nanasilor), flori pe un an inainte da maine hai mai departe, la jug si sa nu te plangi ca nu esti luata in seama.

    Apreciază

  2. O, ce super ai scris. Ma doare in suflet cind aud cintecele pentru copii de peste hotare ABC si altele, educative (culori, directii, partile corpului s.a.m.d), amintindu-mi ca noi am fost crescuti prin cintecele cu caracter pesimist – „norocul”, „paharul”, „frunza verde, ma doare inima”). Dar nu pot sa nu cint, fiindca-mi place asa ca doar aleg cu mare grija ce sa cint, mai ales in fata copiilor (pentru sot nu conteaza subiectul cintecului, fiindca e mare fan al vocii mele 😀 si e gata sa asculte orice)

    Apreciază

Lasă un răspuns

