Publicat în De pe internet adunate, Fotografii

Tandreţe fără zâmbet…

Pozele care îmi reţin în mod fascinant privirea sunt cele în care copii aproape că nu zâmbesc (la comandă). Momente în care sunt fireşti. Nimeni nu-i torturează cu „hai zâmbeşte, puiuţ” (arată, mamii, cât de fericit eşti).

Fiecare poză e o piesă de artă. Un univers. O lume întreagă.

Autor:

destinul unui blog

9 gânduri despre „Tandreţe fără zâmbet…

  1. Eu am avut o experienta la gradinita, cind un domn fotograf a venit sa fotografieze copii.

    Cred ca toti au o asa fel de poza prin casa, foto de la umeri pina la banturi (cred ca pentru fiecare mama pusul de banturi era ca o competitie, cine are cele mai mari banturi 🙂 ) Pai eu fiind o fire mai hlizita si zghihuita i-am trat un zimbet pina la urechi in fata aparatului de fotografiat, unde fotograful spune sa inchid gura si sa nu zimbesc. Mi-a luat cred ca 5 minute, in care fotograful sa sa uriteasca de citeva ori, sa ridice glasul si ca in final mama, care lucra la gradinita respectiva, sa fie chemata, si eu intr-un sfirsit sa ii fac o fata serioasa, ochi speriati si faptura complexata.

    Poza o am si acum: ochi mari speriati, de plins, buzele strinse in dinti… Dupa aia toate pozele de la gradinita au aceeasi fata speriata, si nici urma de zimbet. Mai pe scurt…copilarie sovietica…

    Si atunci nustiu ce e mai rau sa scoti fortat un zimbet de la copil sau sa fortezi un copil sa nu zimbeasca. Dar cum ai zis si tu soacra, momentele firesti sunt cele de mai deosebite, sunt momente uncice care nu pot fi regizate de nimeni.

    Apreciază

    1. Poza o am si acum: ochi mari speriati, de plins, buzele strinse in dinti… Dupa aia toate pozele de la gradinita au aceeasi fata speriata, si nici urma de zimbet. Mai pe scurt…copilarie sovietica…

      Mda, e trist. Si ca amintire, si ca intamplare. Si eu daca stau si ma gandesc tot nu zambesc in pozele de la gradinita. Se simte o iritare inabusita.

      Apreciază

    1. Mai trebuie sa spun ca fetitele erau din familii bogate, asa ca presupun ca pozele sunt facute de profesionisti adevarati, platiti bine de parinti pentru munca lor 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

