Publicat în De pe internet adunate, Fotografii

„În dragoste nu am avut noroc” Michèle Mercier

„Miroase a război şi dragoste în aer” (Anne şi Serge Golon)

Nu ştiam că cea mai frumoasă femeie de pe timpurile adolescenţei mele s-a născut la Nisa şi locuieşte retras la Cannes. Cred că nu era să ratez ocazia să trec măcar pe lângă casa ei, dacă nu să cerşesc o vizită (că cică primeşte).

Angelica, un personaj care a făcut să viseze milioane de femei şi bărbaţi. Femeile la rochia de satin azur cu reflecţii de roz pal, bărbaţii la ce e sub rochie :mrgreen:

Fragment din interviul pentru revista Gala, nr. 992

Gala : Rolul lui Angélique v-a adus mai multe neplăceri decât împliniri, nu-i aşa ?

M.M. : Și una, și alta. În proporții comparabile. Puține din actrițele franceze au avut norocul să cunoască un succes atât de răsunător. Aproape că n-o să vă vină a crede dacă vă zic că tot el, succesul, a consituit obstacolul cel mai mare în viitoarea mea carieră.

Gala : Aveți sentimentul că unei femei cu caracter i se iartă mai puține lucruri ?

M.M. : Nu i se iartă chiar nimic. La început eram foarte timidă, foarte rezervată, visam mult, aveam încredere în oameni, nu eram prudentă, în sumă, aveam un profil cu care nu ai ce căuta în cinema. Totuși m-am filmat în mai mult de 50 de filme.

Gala : Actoria e o meserie în care nu poți avea prieteni ?

M.M. : Nu ai prieteni, într-adevăr. Și nici n-ar trebui să cauți, de altfel, pentru că e trist. Să-l luăm măcar pe Robert Hossein, nici măcar nu a venit la avanpremieră filmului l’Insoumise. Și noi totuși am făcut șapte filme împreună. Când are nevoie de mine, mă găsește îndată. Dar nu e capabil s-o facă dezinteresat.

Gala : Ați avut o educație strictă …

M.M. : Părinții mei erau severi. Tata era corect, mama deloc, cauză din care nu mai ieșeam din conflict. Era geloasă, din păcate. Tatăl, Slavă Domnului, m-a lăsat să plec la Paris, de una singură, la 16 ani.

Gala : Erați conștientă de efectul frumuseții dvs asupra anturajului ?

M.M. : Deloc. Nu. Eram preocupată de ceea ce făceam. Pe vremuri umblam la dansuri. A fi frumoasă însemna pentru mine să reușesc o piruetă, o scenă. Asta da, era frumos. Ce ține de restul… privirea celorlalți trăda ceea ce eu nu vroiam să văd.

Gala : Până în ziua în care, pe la sf. anilor 50,  însuși șahul Iranului, v-a făcut o cerere în căsătorie.

M.M. : Pe vremuri, eram încă îndrăgostită de Gianni, prima mea dragoste. Șahul a dat de o poză a mea într-un jurnal și i-am căzut cu tronc la inimă. Tocmai se separase de Soraya și se afla la Roma pentru trei săptămâni. M-a telefonat un prieten ca să mă anunțe că se dădea o serată în cinstea sosirii șahului la hotelul Excelsior. Tot orașul era acolo. M-am văzut dintr-odată în fața unei mulțimi care îmi făcea loc pentru a păși pe covorul roșu la capătul căruia se afla șahul. Am discutat un pic, apoi m-a spus că vrea să mă revadă. Am fost invitată la un dineu cu caviar, în compania familiei sale. Am dansat un vals după care niște tineri au început să depună în fața mea cutii de dimensiuni impresionante, pline de bijuterii. Șahul le deschidea, una câte una, și  cu « îmi permiteți » îmi agăța coliere pe gât și brățări la mâini. I-am zis că nu pot spune« da » cadourilor : « Dacă le accept, ar însemna că sunt de acord să devin soția dvs ». « Exact. N-ar strica să vă gândiți la asta ». În momentul cela am considerat că trebuie să-i vorbesc despre Gianni.

Gala : Aţi avut o viaţă personală complicată. Aţi trecut printr-o serie de divorţuri şi decepţii amoroase. Sunteţi supărată pe bărbaţi ?

M.M. : Sunt. Dar şi consider că nu am avut noroc în dragoste. Asta-i tot.

Gala : Frumuseţea şi succesul, în cazul dvs, s-au dovedit a fi obstacole în căutarea fericirii ?

M.M. : Absolut. Fără ca să vreau am stârnit o ură profundă.

Gala : Sunteţi împăcată azi ?

M.M. : Mai curând obligată. Ce-aş putea face ? Acum 20 de ani am luat decizia să trăiesc singură şi am respectat-o. Nu vreau să mai sufăr. Am îndurat destul.

Joffrey și Angélique îmbătrâniți

Autor:

destinul unui blog

3 gânduri despre „„În dragoste nu am avut noroc” Michèle Mercier

  1. O femeie superba si o actrita buna din perioada de glorie a filmului francez. Fara indoliala a iscat multe invidii .Multi au detestat-o, femeile ca nu puteau sa fie ca ia si barbatii ca nu puteau sa o aiba in pat. Bartatii poate se si simteau in nesiguranta langa ea.Daca vine unul care e mai bogat daca vine unul care o saruta mai bine etc. si ajungeau sa o urasca . Asta este si faima si frumusetea nu aduc intotdeuna numai lucruri pozitive.

    Apreciază

Lasă un răspuns

