Publicat în De pe internet adunate

Să te-ngrop în taină? E durut !

Există cântece care marchează copilăria. Timpul le şterge pe multe din memorie, până rămân vreo două. Cele mai dragi. Uneori mă joc cu memoria mea muzicală. Încerc să reconstitui ambianţa care s-a consumat acum un sfert de veac la auzul unui cântec sau altul.

Vara, la ţară, familiile mănâncă afară. La o masă sub nucar sau pavilion de viţă-de-vie. Când se adună mai multe neamuri, se taie o găinuşă, de drege o zamă cu tocmăjei şi se-ntinde masa cea mare. Copii îs mânaţi de obicei să faca naveta prin casa : « du-te şi adă sare, du-te şi adă furculiţe, pâinea din casa cea mare … » . Întrasem şi eu în casă, după ceva. Linişte, răcoare, auzeam îndepărtat forfota şi glasurile cunoscute de afară. Şi când colo, încep să desluşesc o melodie ce se scurgea de pe perete. Mai precis, de la radioul aninat pe ţintă. Plutea în aer o voce plângăcioasă, elegant plângăcioasă, resemnată, cutremurător de tristă. Stăteam ţintută locului, cu furculiţele, sau sarea, sau pâinea în mâini. Nu mă mai grăbeam să ies afară. Nu înţelegeam mare lucru, habar nu aveam că-i un cântec de dragoste, simţeam doar  în aer o tristeţe sfâşietor de frumoasă.

Şi au trecut ani de atunci. Mulţişori. Săptămâna trecută am regăsit « tristeţea » şi am înşirat-o în imagini. Mă rog, în cele pe care le-am găsit pe net. Că dacă era să pot să desenez eu…

Prima piesă de pe contul meu de pe youtube

Autor:

destinul unui blog

11 gânduri despre „Să te-ngrop în taină? E durut !

  1. Da, ai dreptate… cred ca amintirile din copilarie sunt mai „viu intiparite” si te urmaresc toata viata…. Am si eu un flash-back foarte asemanator cu cel despre care ai scris mai sus, dar e asociat cu melodia „Floare de colt” de Ducu Bertzi….
    Totusi, citisem undeva ca flash-back-uri mai „puternice” sunt cele olfactive, deci un iz, parfum care te duce cu ani in urma…. 🙂 🙂

    Apreciază

    1. Totusi, citisem undeva ca flash-back-uri mai “puternice” sunt cele olfactive, deci un iz, parfum care te duce cu ani in urma…. 🙂

      Probabil ca e corect. Am o arhiva din seria „amintiri olfactive”. de exemplu; mirosul de aburii de cartofi fierti pentru pireu (mama imi gatea des cand eram mica de tot) poate sa-mi usureze o migrena 🙂

      Apreciază

  2. eu la fel am o piesa „Oglinda clipelor” de Eugen Doga care pot s-o ascult la nesfirsit si taaare mult am mai cautat-o ca s-o gasesc in prima varianta, asa cum o stiam din copilarie cu vocile lui Anastasia Lazariuc si Iurie Sadovnic si am gasit-o in final 🙂 desi mii dor si de videoclipul care s-a facut la vremea aceea dar doar TVM il are in posesie si nu-l da la toti 🙂

    Apreciază

      1. nu, „…ne uitam ca doi copii…in oglinda clipei vii…iubitul meu ..iubita mea…,,,ne uitam nebuni si goi…in oglinda stelei noi…” stiu ca o stii 🙂

        Apreciază

      2. stiu ca o stii

        Nu numai ca o stiu (mi-am amintit), dar o am si in iPod. Scriam in textul precedent ca-s o roza 🙂

        Apreciază

    1. Mai este si Draga Otee… parca raspunde, parca intreaba…

      O da 🙂
      Stau acum si ma gandesc 🙂 ce paradox: noi, copii sovietici avem asa niste amintiri sentimentale si naive, dar oare generatiile de dupa noi; ce cantece evoca ? care le sunt dragi ? din interpretii locali ?

      O spatmaina cat mai reusita la toata lumea. One love.

      Si tie o saptamana frumoasa!

      Apreciază

  3. ce cantece evoca ?
    Жуки – Батарейка – prima dragoste sau dimineata dupa balulu de absolvire

    care le sunt dragi ?
    Michel Telo – Ai se eu te pego – da-ti click pe youtube si vedeti cate vizualizari are.(vnosa-vnosa, tabletki ot panossa…)

    din interpretii locali ?
    Zdobii – no contest.

    Apreciază

Lasă un răspuns

