Publicat în Fotografii

Floarea norocului

… sau floarea fericirii (dacă traducem literele).

Ştiţi, cred că fiecare are perioade în care traversează nişte fixaţii legate de lucruri, mirosuri, autori, chestii şi socoteli (deseori absurde, dar aşa e mai vesel).

Eu traversez perioada trifoilui sau « a foii verzi de trifoi ». Oriunde îl reperez (prin Bruxelles e uşor de identificat) îmi încântă ochiul (verzui şi el că vine vorba). Cafeneaua mea preferată e năpădită de decoraţii verzi de trifoi, vesta mea preferată are un imprimeu pe spate cu trifoi (cu patru foi),  titlul cărţii din geanta e « Regele de treflă » etc . Aşa că nu e de mirare că acum câteva zile, taman într-o vineri ca azi,  trecând pe lângă o florărie, mi-am încetinit pasul lângă o floricică verde de trifoi, cu bobocei rozpal. Am cumpărat-o pentru fiică-mea. Lasă, zic, să-i poarte noroc în odaie :mrgreen:

Eu încă nu ştiu cum stă norocul pe lângă floare, dar eu stau binişor pe lângă dânsa. Nu mă pot dezlipi de ea. Are o particularitate încântătoare. Îşi închide seara frunzuliţele (comme une cocotte en papier)şi le redeschide dimineaţa devreme (ca floricelele trompetă care se numesc « bună ziua » în popor, petunia – în google). Comportamentul ăsta parcă mă face să cred că am de a face cu un suflet viu, elegant şi plin de respect. Se instalează între noi un dialog de poveste (cine nu visa la un animal sau o plantă vorbitoare). Seara îmi zice « noapte bună », iar dimineaţa – « fâş-fâş, noi ne-am trezit,  cafeaua-i gata ?»

Nici o săptămâna nu s-a scurs că « norocul » nostru şi-a întins tija florii de nu mai încăpea pe pervazul din odaia fetei (ca fasola fermecată), aşa că am luat-o ieri şi am plantat-o la balconul din partea dormitorului. Vă pricepeţi deja că primul suflet viu cu care mă salut politicos, la 6:30 dimineaţa, înainte de a-mi spăla dinţii, e trifoiul.

Aşa era când am adus-o acasă.

După câteva zile. Înainte de a o planta am pus-o s-o măsor cu ochii 🙂 vedeţi cum coboară tija.

Alte specii de flori în grădiniţa mea de pe balcon. Pentru că am ocazia să mă laud…

Cosmos – amintiri din copilărie

 

Autor:

destinul unui blog

12 gânduri despre „Floarea norocului

  1. Mie mușcatele-m par cele mai hâtre, vesele, puse parcă tot timpul pe șicane iar petalele mă duc cu gândul la o gașcă de fete petrecărețe, cu, coafuri punk-iste 😀

    Apreciază

  2. Tot balconelul tau pare un Paradis…asa cochet si aranjat cu gust! Nici macar nu stiu care dintre domnisoare mi-ar placea mai mult! Toate s-au imbracat in straie de sarbatoare, incat am senzatia ca ai organizat un bal mascat pe balconul tau atat de chic 🙂

    Apreciază

  3. Nu e la teme intrebarea mea, dar nu am gasit un email pentru contact :/ Eu incerc sa comand o carte din Romania pentru livrare in R. Moldova si inca nu am gasit nici un magazin online care ar oferi asa servicii. Spuneti-mi, va rog, daca cunosteti vre-un magazin daca ar primi comenzi pe inet si as face livrari in R. Moldova. Multumesc anticipat.

    Apreciază

    1. eu am comandat carti din Ro in Be prin librarie.net 🙂 nu vad de ce nu ar livra in MD. dar ar trebui de cautat un email de contact pe site si de intrebat.

      Apreciază

Lasă un răspuns

