Publicat în Fotografii

Detectivul fantasmelor mele: Sherlock Holmes

Aseară am zărit-o pe fiică-mea cu lupa în mână. După aerul său extrem de preocupat, părea că cauta ceva importantissim prin casă. Tocmai m-a intrigat pe o fracţiune de secundă, dar nu m-am băgat în anchetă.  « Las să caute acum cu lupa, căci pe urmă toată viaţa va căuta cu google-ul » mi-am zis şi mi-am adus aminte de 221 B Baker Street.

Sir Arthur Conan Doyle m-a învăţat vreo 18 poziţii de citit pe podele. Ar trebui cândva să le schiţez în creion, chiar dacă mi-ar ieşi nişte gândaci crăcănaţi în varianta finală. Ceea ce nu ar fi prea departe de adevăr.

Nici în cele mai abrupte fantasme de copil sovietic nu m-am văzut păşind scările casei-muzeu ai făimosului detectiv, Sherlock Holmes. Unu, că … nu exista pe atunci, doi, Londra, deşi exista, pentru mine era mai departe decât Luceafărul. Şi tot atât de inaccesibil.

Cele mai frumoase cadouri ale destinului sunt cele care îţi sunt oferite când eşti tânăr. Când imaginile din copilărie şi adolescenţă încă nu s-au răcit.

Nici când treceam cu Eurostar-ul sub La Manche nu aveam atâtea emoţii ca atunci când păşeam în dimineaţa de 6 august, 2011, pe Baker Street. Era atât de devreme încât nici cei mai isteţi turisti nu erau treziţi. Stomacul meu deja digera atent fasolele şi bacon-ul englezesc iar eu, păşind ca în vis, îi trimiteam câte un spasm de încântare din exterior.

Şi iată aşa am ajuns în closetul (poza la vale) celui mai făimos detectiv din lume.

P. S. La Londra am fost excluziv pentru Baker Street şi Scotland Yard. Deşi prima dată în viață. Capriciu de femeie …

Autor:

destinul unui blog

23 de gânduri despre „Detectivul fantasmelor mele: Sherlock Holmes

    1. Pentru ca e o copie fidela a descrierii casei (cu odaile si toate lucrurile personale a lui Sherlock Holmes si Dr Watson)…din cartile lui Arthur Conan Doyle 🙂

      Apreciază

      1. Piese din alea, de toaletă cu motive florale, avea cumnata bonei mele (unguroaica Lilomomo, despre care ți-am mai scris). Locuia într-oclădire veche de lângă podul Ferdinand din centrul vechi al Clujului. Erau vopsite de mână acele floricele tot așa pe, vasul de toaletă, pe closet, vană, chiuvetă, piese fabricate-n Austria.

        Apreciază

      2. Asta e clădirea-n care locuia cumnata bonei (cea semnalată cu săgeata, o fotografie de la sfârșitul anilor 60). Se vizitau duminicile babetele, cu mese copioase, făcea niște dulciuri,torturi, budinci, prăjituri ungurești, ai mamă. Era masă de sărbătoare-n fiecare duminică și la bona și la cumnată-sa. Se termina cu rummy până seara, cafele, câte o bârfă, ghicitul în cafea 😆

        Apreciază

      3. Si mie imi placu faianta cu floricele-picatele 🙂 de asta si am zabovit cu obiectivul pe acolo. Si apoi chiar am fost inspirata sa ma infatisez la fata locului de buna dimineata pentru ca pe scarile inguste poate trece doar un om, doi se inghesuie. Cand ieseam deja satisfacuta de tot ce-mi vazu ochiul curios, se parca in fata muzeului un autobuz plin ochi cu japonezi. Maama, erau vreo 40 si intrau in casa. M-am crucit si am zis Gratie Doamne! am reusit sa fac poze bune fara fragmente de maini, picioare, papuci si alte variatiuni :))

        Apreciază

      4. Cladirea are caracter, cum zic belgienii 🙂 Poate ca ar trebui sa scrii o cartulie cu amintiri, ca tare delicios mai povestesti despre Lilomomo. Ar fi o dedicatie frumoasa pentru draga ta de bona 🙂

        Apreciază

      5. 😆 Parcă-i văd pe japonezuți 😆 Na păi dădeai din coate, mai călcai peste câte unu’… 😆 Bine te-ai gândit să mergi dis de dimineață. Faine pozici ai tras.
        Da, e o clădire veche, frumoasă și acum. Nici nu știu cine locuiește acum acolo în locul cumnatei bonei. În schimb am un coleg de la Radio Cluj ce stă acolo dar la ultimul etaj în spate. Îs niște camere imense, înalte și uși cât cele de cetate. O tonă de vopsea cred că-ți treb’e când e vremea vopsitului. 😆
        E bună sugestia cu povestioarele,mulțumesc chiar ó să trag câteva. Îs cam cu lene pe blog, de obicei scriu instant când îmi pușcă o idee ori îmi vine vreo amintire. Timp să fie. E bine-ntr-un fel că, călăresc netul și de la munci numa’ acolo nu mă pot lăbărța a și scrie iar acasă, trebăluiesc una alta, mai cu câte un uăchi pe net, mai descarc. Adevărul că m-am lenevit la activitatea pe blog. 😆 Da’ ói scrie, promit!

        Apreciază

  1. O,
    eu in copilarie eram indragostita de Sherlock Holmes, ca pe urma sa aflu, ca e un personaj inventat de Arthur C. Doil, dar asta nu a schimbat nimic. Am citit cu atata emotie si teama Cainele Familie Baskerville, semintele de portocala. Imi placea atat de mult cum Shelock Holmes dupa argila de pe ghetele oaspetului sau, ai spunea din ce regiune a Anglei vine, dupa haina roasa la incheietura, ca e un lucrator de birou. Si eu, cateodata, vazind pe cineva cu batatura la degetul asta din mijloc, imi dau seama ca scrie mult :D, oricine poate sa inteleaga asta, dar ok… 🙂
    Luleaua lui Sherlock Holmes…, descrisa scriitor cu lux de amanunte, mdaaa
    Se zice, ca el era asa uscativ pentru ca si se droga, iar in acele momente, avea o iluminare a mintii si rezolva cazurile dificile

    mersi mult de acest articol si poze, e minunat, m-ai facut sa traiesc din nou emotiile lecturii din copilarie al unuia din scriitorii mei preferati

    Apreciază

    1. Se zice, ca el era asa uscativ pentru ca si se droga, iar in acele momente, avea o iluminare a mintii si rezolva cazurile dificile.

      Da, era multa vorba in jurul acestui subiect, chiar scandal. Cum asa, un personaj atat de popular si extraordinar sa se drogheze deschis? Dar englezii sunt pe cat de conservatori si traditionalisti, pe atat de inteligenti. In sensul ca cenzura si critica se admite, dar nu pana la distrugerea operei/personajului. De asta, cred ca, si cei mai vanduti, cititi si cautati autori din lume sunt englezi (Cu Shakespeare si Christie pe primele doua locuri de frunte). La nivel mondial. Doyle cred ca tot intra in lista fruntasilor 🙂 Trebuie sa ma documentez.

      mersi mult de acest articol si poze, e minunat, m-ai facut sa traiesc din nou emotiile lecturii din copilarie al unuia din scriitorii mei preferati

      Pentru putin 🙂 Mie tot mi-a facut placere sa-mi aduc aminte de calatoria mea in solo.

      Apreciază

  2. Se zice, ca el era asa uscativ pentru ca si se droga…

    Doyle, la un moment dat, deja era obosit de Holmes:
    „Журнал «Стрэнд мэгэзин» напечатал шесть рассказов А. Конан-Дойля и требовал новых. Чтобы отбить у журнала интерес к Шерлоку Холмсу, писатель запрашивает пятьдесят ливров, – чудовищный по тем временам гонорар, – и к своему великому изумлению, получает его. Так А. Конан-Дойль попадает в расставленную им самим ловушку: ему приходится оставить медицину ради литературы. Теперь он пишет исключительно о приключениях Шерлока Холмса, отводя себе роль доктора Ватсона, второстепенного участника блистательных расследований знаменитого сыщика, рассказчика, на которого похож даже внешне.

    Однако Холмс начинает занимать слишком много места в жизни А. Конан-Дойля. Писатель начинает ненавидеть своего персонажа. Во время поездки в Швейцарию, куда А. Конан-Дойль повез жену лечиться от туберкулеза, он решает убить Холмса и пишет рассказ «Последнее дело Холмса». Герой погибает в Райхенбахском водопаде от руки своего заклятого врага, зловещего профессора Мориарти. Читатели немедленно отреагировали на смерть своего кумира. Они завалили А. Конан-Дойля письмами, умоляя воскресить Холмса. Даже мать писателя умоляла его спасти сыщика с Бейкер-стрит. На лондонских улицах появилось множество прохожих с черной повязкой на рукаве – почитатели Холмса носили траур. Вслед за просьбами посыпались оскорбления и угрозы, но А. Конан-Дойль не сдавался.”

    PS: Livanov & Solomin – ze best ov ze best.

    Apreciază

  3. „В 1902 году неожиданно для всех А. Конан-Дойль пишет новый рассказ о Холмсе, «Собака Баскервилей», действие которого происходит до гибели сыщика. И лишь через три года он наконец соглашается официально воскресить его в рассказе «Возвращение Шерлока Холмса» – писателю понадобились деньги на строительство нового дома. Успех был немедленным и оглушительным, что совершенно взбесило А. Конан-Дойля. Более того, он начинает получать письма, адресованные Шерлоку Холмсу. Писатель пытается мстить персонажу, делая образ Холмса все более мрачным, рассказывая о его пристрастии к наркотикам (морфию и кокаину). Сыщик становится все большим мизантропом.

    Apreciază

    1. делая образ Холмса все более мрачным, рассказывая о его пристрастии к наркотикам (морфию и кокаину). Сыщик становится все большим мизантропом.

      Eu cred ca poate cu chestia asta l-a apropiat si mai tare de realitate, de muritorii de rand, cu metehnele lor pamantesti. Pentru ca a avea creieri ca a lui Holmes e nevoie de catalizatori/iritanti/strupefiante. Oamenii vroiau sa creada ca el exista cu adevarat, anume in orasul si in tara lor. Ca o cladire ce face parte din patrimoniu si cu care te mandresti. Pentru asta erau gata sa-i ierte slabiciunea pentru droguri. Inclusiv si iresponsabilitatea lui dr Watson care ii livra (nu fara reprosuri) doze de mofrina si cocaina. Parerea mea 🙂

      Apreciază

  4. Oamenii vroiau sa creada ca el exista cu adevarat, anume in orasul si in tara lor.

    Группа английских почитателей великого детектива утверждает, что у них имеются доказательства того, что Шерлок Холмс действительно существовал, а вот жил ли когда-нибудь на свете писатель А. Конан-Дойль, – это, по их мнению, довольно спорный вопрос. 🙂

    Apreciază

  5. Eu, Lilia, datorita tie am citit Aventurile lui Sherlock Holmes si memoriile lui. Acum imi pare rau ca am fost la Londra, dar pe la muzeu nu.Poate data viitoare. Si mai vroiam sa te intreb, de unde gasesti tu biografiile scriitorilor si altor personalitati, pe wikipedia doar ori sunt si site-uri specializate pe biografii?Merci!

    Apreciază

    1. Sper sa mai ai ocazia sa treci pe la Londra 🙂

      Biografia lui Conan Doyle am citit-o in cartea cu coperta rosie, din ultima poza din post.
      Biografia lui Agatha Christie am citit-o in franceza „Une autobiographie” (cumparata dintr-un supermarket), dar o poti gasi in rusa aici http://lib.rus.ec/b/29690/read
      Biografia lui Rodica Ojog-Brasoveanu mi-a fost trimisa de la bucuresti de un cunoscut-necunoscut 🙂 „A fost Aghata Christie a Romaniei” Madalina Ojog Pascu.

      Deocamdata astia trei m-au facut sa le caut biografia in cele mai mici detalii 🙂 Probabil ca exista site-uri. Mai ales in rusa.
      Uite ieri am gasit descrierea celor mai renumiti detectivi/personaje de romane (in franceza).

      Si aca asa am aflat de fisa lui Poirot, ca la sis :))

      Nom : POIROT
      Prénoms : Hercule Achille
      Profession : Détective privé
      Nationalité : Belge
      Date de naissance : 6 avril 1874
      Lieu de naissance : Spa (Belgique)
      Date de décès : 29 septembre 1952
      Lieu de décès : Styles St. Mary (Essex)
      Adresse connue : 56B, Whitehaven Mansions, Sandhurst Square, Londres
      Situation familiale : Célibataire

      Sursa: http://grandsdetectives.voila.net/Poirot.html

      Apreciază

      1. Merci beaucoup!O sa citesc si eu. ROB tot imi place, am citit toata seria Melania Lupu. Cand mai am timp, citesc si restul.

        Apreciază

Lasă un răspuns

